Digitale Kluis – Secure Storage

Als bedrijf heeft u ongetwijfeld wel wat digitale bestanden bij elkaar. Denk maar aan offertes, facturen, foto’s, … Heeft u al eens nagedacht waar deze bestanden opgeslagen zijn ? En wat er mis zou kunnen gaan ? Gebruik onze Digitale Kluis !

Problemen

cryptolocker beschermingMeestal wordt er pas nagedacht over de belangrijkheid van gegevens wanneer er een probleem is… de PC gaat stuk, een virus (cryptolocker) vernietigt je bestanden op zo’n manier dat je zonder het te merken ineens nergens meer aan kan. Zelfs de grote bedrijven zijn hier dikwijls niet afdoende tegen beschermd (*zie dit artikel in HLN , of dit artikel in HLN, dit artikel in De Tijd).
Ransomware
Artikels genoeg te vinden die het belang van bescherming tegen RansomWare aankaarten… het kan iedereen overkomen, ook u !

De eenvoudige oplossing

beveiliging bestandenSommige bedrijven slaan gegevens op in een Google Drive, of in de Dropbox van hun Office365 account. Deze systemen zijn natuurlijk ook redelijk veilig, en zorgen er voor dat uw gegevens niet kwijt gaan bij diefstal of stukgaan van apparatuur maar beschermen niet tegen andere aanvallen, zoals hacking van uw account gegevens, Ook wanneer u een cryptolocker of ransomware op uw pc krijgt,  is er geen enkele garantie dat dit de bestanden in uw Google Drive of uw Office365 spaart. Deze vorm van virussen gaan namelijk de bestanden op uw PC versleutelen, zodat u er niet meer zelf in kan. De versleutelde bestanden worden vervolgens gesynchroniseerd naar uw Drive of Dropbox. Zo zijn de bestanden daar ook niet meer toegankelijk.Office 365 ransomware

Ook de eigendom van uw bestanden komt zo in gevaar. Wanneer een medewerker de firma verlaat, blijf je achter met een hele hoop bestanden in mappen ergens bij Google of Microsoft die op allerhande manieren nog eens met anderen gedeeld kunnen zijn (bijvoorbeeld via de “link delen…” optie) en waarover u als bedrijf geen enkele controle meer heeft.

 

Digitale Kluis

digitale kluisOnze Digitale Kluis biedt een oplossing voor bovenstaande problemen en bescherming tegen allerhande aanvallen.

Hoe werkt het dan ?

Wij installeren in uw eigen gebouw twee toestellen. Het eerste toestel bevat uw bron gegevens en gedeelde mappen, waar u alle bestanden kan opslaan en delen met uw medewerkers. Hier kunnen verschillende niveaus van toegangen op gemaakt worden, bijvoorbeeld de verkopers die alleen kunnen lezen in de mappen van de facturen. Ook wordt voor uw medewerkers een toegang van overal opgezet. Op die manier kunnen ze op de baan of van thuis uit aan alle bestanden werken.opslag cloud

Primaire Backup

Het tweede toestel is vanuit uw netwerk niet rechtstreeks toegankelijk, maar verzorgt wel elke 15 minuten een back-up van de gewijzigde bestanden op het eerste toestel. Op die manier kan je bij een virusaanval, versleuteling door ransomware of foutieve verwijdering altijd terug naar de laatste versie van het bestand. We kunnen deze oplossing ook aanbieden als extra beveiliging op Office365 of Google Drive oplossingen; dan vervalt gewoon het eerste toestel.

Off-site Backup

Als laatste beveiliging voor uw data wordt er elke nacht een back-up gemaakt naar een andere beveiligde locatie in België. Zo zijn uw gegevens ook beschermd tegen brand, inbraak en diefstal, blikseminslag en alle andere rampen die zich kunnen voordoen.

Voor meer informatie contacteer ons volledig vrijblijvend.